نخستین همایش صبر در شهرستان کامیاران برگزار شد 

13:40 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۶۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نخستین همایش صبر در شهرستان کامیاران برگزار شد 
 رئیس دادگستری شهرستان کامیاران استان کردستان در نخستین همایش صبر در این شهرستان از صلح و سازش بیش از ۳۵۰ پرونده در سال گذشته با تلاش‌های صلح یاران خبر داد.  

خبرگزاری میزان-  نخستین همایش صبر صبح امروز با حضور امام جمعه سنندج، رئیس دادگستری و دادستان کامیاران و تعدادی از مسئولین و صلح یاران، در سالن اجتماعات دادگستری کامیاران برگزار شد.

در این مراسم، منصور مهدوی رئیس دادگستری کامیاران اظهار کرد: افرادی که در ستاد صبر شهرستان فعالیت می‌کنند در قالب صلح یار، همیار صلح و سفیر صلح نقش موثری در ترویج صلح و سازش در جامعه دارند و در این میان نقش ماموستایان و متنفذین دینی و مذهبی بسیار محوری است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، ۳۱ هیئت صلح روستایی در کامیاران تشکیل شده که در این هیئت‌ها ۱۱۵ نفر فعال هستند و همچنین ۹ هیئت صلح اداری و ۱۴ هیئت صلح مساجد نیز در این مدت تشکیل شده است.

مهدوی بیان کرد: دادگستری کامیاران در سال گذشته با تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری با ادارات بهزیستی، کمیته امداد، مرکز بزرگ اسلامی در راستای ترویج صلح و سازش منعقد کرده است.

رئیس دادگستری کامیاران تصریح کرد: در سال گذشته ۶۱۴ پرونده حقوقی و کیفری به صلح یاران ارجاع داده شده است که از این تعداد ۳۵۰ پرونده به صلح و سازش منجر شده است و همچنین دو پرونده حقوقی با موضوع تقسیم ترکه به ارزش ۸۰ میلیارد و ۶۰ میلیارد تومان با همت صلح یاران و در قالب پویش «به احترام حضرت علی (ع) می‌بخشم»، به سازش منجر شد.

وی افزود: در قالب پویش مذکور، سال گذشته پرونده اختلاف اهالی روستای سرریز از توابع کامیاران پس از ۵ سال با تلاش‌های صلح یاران مختومه شد.

در ادامه این مراسم، ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهر سنندج و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با تکیه بر اخلاق مداری و صبر در جامعه مردم را به وحدت و برادری توصیه می‌کرد و ما مسلمانان باید با تاسی به آن حضرت در مسیر اتحاد و همبستگی گام برداریم.

ماموستا رستمی افزود: پیام اصلی کنگره عظیم حج نیز وحدت، دوستی، محبت و ارزش نهادن به کرامت انسان‌ها و زندگی مسالمت‌آمیز بشریت است.

وی گفت: به فرموده حضرت محمد مصطفی (ص) اصلاح ذات البین از نماز و روزه بالاتر است و اصلاح جامعه، ایجاد مودت و الفت بین مردم در شریعت مقدس اسلام مورد تاکید بوده است.

امام جمعه سنندج افزود: امنیت و آرامش حاکم در جامعه مرهون دستگاه قضایی است و در این میان شورا‌های حل اختلاف و صلح یاران نقش بسزایی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری دارند.

در پایان این مراسم از تعدادی از صلح‌یاران فعال در شهرستان کامیاران با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: کامیاران وحدت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *